Beyond Covid-19: What Can Countries Do To Address The Learning Loss Caused By The Pandemic?
Salta al contenuto principale

Form di ricerca

  • ISTITUTO
  • PALAZZO CLERICI
  • MEDMED

  • login
  • EN
  • IT
Home
  • ISTITUTO
  • PALAZZO CLERICI
  • MEDMED
  • Home
  • RICERCA
    • OSSERVATORI
    • Asia
    • Cybersecurity
    • Europa e Governance Globale
    • Geoeconomia
    • Medio Oriente e Nord Africa
    • Radicalizzazione e Terrorismo Internazionale
    • Russia, Caucaso e Asia Centrale
    • Infrastrutture
    • PROGRAMMI
    • Africa
    • America Latina
    • Global Cities
    • Migrazioni
    • Relazioni transatlantiche
    • Religioni e relazioni internazionali
    • Sicurezza energetica
    • DataLab
  • ISPI SCHOOL
  • PUBBLICAZIONI
  • EVENTI
  • PER IMPRESE
    • cosa facciamo
    • Incontri su invito
    • Conferenze di scenario
    • Formazione ad hoc
    • Future Leaders Program
    • I Nostri Soci
  • ANALISTI

  • Home
  • RICERCA
    • OSSERVATORI
    • Asia
    • Cybersecurity
    • Europa e Governance Globale
    • Geoeconomia
    • Medio Oriente e Nord Africa
    • Radicalizzazione e Terrorismo Internazionale
    • Russia, Caucaso e Asia Centrale
    • Infrastrutture
    • PROGRAMMI
    • Africa
    • America Latina
    • Global Cities
    • Migrazioni
    • Relazioni transatlantiche
    • Religioni e relazioni internazionali
    • Sicurezza energetica
    • DataLab
  • ISPI SCHOOL
  • PUBBLICAZIONI
  • EVENTI
  • PER IMPRESE
    • cosa facciamo
    • Incontri su invito
    • Conferenze di scenario
    • Formazione ad hoc
    • Future Leaders Program
    • I Nostri Soci
  • ANALISTI
T20 Italy - Task Force 6

Beyond Covid-19: What Can Countries Do To Address The Learning Loss Caused By The Pandemic?

06 settembre 2018

Addressing the learning loss caused by the difficulty of education provision during the COVID-19 pandemic will be a key challenge faced by the world for the coming decades. G20 governments and partners must focus their efforts on promoting and strengthening costand time-effective pedagogical strategies, leveraging comprehensive access technologies and providing alternatives when necessary, identifying curricular priorities, adapting teacher training programmes, giving special attention to groups of greater vulnerability, leveraging the private sector, generating intersectoral articulation, strengthening cooperation with families and communities and internationally, and using monitoring and evaluation. These measures will contribute to reduce economic and social consequences of educational losses in G20 countries and beyond

Download

Ti potrebbero interessare anche:

Sanzioni, sette pacchetti non bastano
Fulvio Liberatore
Easyfrontier
Un nuovo debito pubblico europeo?
Antonio Villafranca
Direttore Ricerca ISPI
BCE, nuove armi anti-crisi
Franco Bruni
Vice-Presidente ISPI
Podcast Globally: L'impatto nel mondo della crisi del governo di Mario Draghi
La Russia e i paesi dell'Europa orientale e Baltici
Andrea Locatelli
Università Cattolica del Sacro Cuore
L’Europa in fiamme

Tags

T20 g20 Europa
Versione stampabile
Download PDF

Rafael Carrasco, SUMMA

David Dingus, Al Qasimi Foundation

Marvin Erfurth, Al Qasimi Foundation

Mauricio Farías, SUMMA

Devyani Pershad Pratham, Education Foundation

Natasha Ridge, Al Qasimi Foundation

Ivana Zacarias, SUMMA

SEGUICI E RICEVI LE NOSTRE NEWS

Iscriviti alla newsletter Scopri ISPI su Telegram

Chi siamo - Lavora con noi - Analisti - Contatti - Ufficio stampa - Privacy

ISPI (Istituto per gli Studi di Politica Internazionale) - Palazzo Clerici (Via Clerici 5 - 20121 Milano) - P.IVA IT02141980157