Sifting Truth from Fiction: Enhanced Protection from Fake News
Salta al contenuto principale

Form di ricerca

  • ISTITUTO
  • PALAZZO CLERICI
  • MEDMED

  • login
  • EN
  • IT
Home
  • ISTITUTO
  • PALAZZO CLERICI
  • MEDMED
  • Home
  • RICERCA
    • OSSERVATORI
    • Asia
    • Cybersecurity
    • Europa e Governance Globale
    • Geoeconomia
    • Medio Oriente e Nord Africa
    • Radicalizzazione e Terrorismo Internazionale
    • Russia, Caucaso e Asia Centrale
    • Infrastrutture
    • PROGRAMMI
    • Africa
    • America Latina
    • Global Cities
    • Migrazioni
    • Relazioni transatlantiche
    • Religioni e relazioni internazionali
    • Sicurezza energetica
    • DataLab
  • ISPI SCHOOL
  • PUBBLICAZIONI
  • EVENTI
  • PER IMPRESE
    • cosa facciamo
    • Incontri su invito
    • Conferenze di scenario
    • Executive Education
    • Future Leaders Program
    • I Nostri Soci
  • ANALISTI

  • Home
  • RICERCA
    • OSSERVATORI
    • Asia
    • Cybersecurity
    • Europa e Governance Globale
    • Geoeconomia
    • Medio Oriente e Nord Africa
    • Radicalizzazione e Terrorismo Internazionale
    • Russia, Caucaso e Asia Centrale
    • Infrastrutture
    • PROGRAMMI
    • Africa
    • America Latina
    • Global Cities
    • Migrazioni
    • Relazioni transatlantiche
    • Religioni e relazioni internazionali
    • Sicurezza energetica
    • DataLab
  • ISPI SCHOOL
  • PUBBLICAZIONI
  • EVENTI
  • PER IMPRESE
    • cosa facciamo
    • Incontri su invito
    • Conferenze di scenario
    • Executive Education
    • Future Leaders Program
    • I Nostri Soci
  • ANALISTI
T20 Italy - Task Force 4

Sifting Truth from Fiction: Enhanced Protection from Fake News

06 settembre 2018
This policy brief examines approaches to reducing the impact of “fake news” on children, exploring elementary safeguarding measures and an educational focus to distinguish authentic from manipulative material. We focus on a two-layered approach. Our first proposal encourages social media platforms to sign up to a sharing and checking standard, involving enhanced sharing protocol and measures to encourage the production and dissemination of fact checks. We then propose a schools’ curriculum, which delineates the range and type of threat presented by web-based media, helps young people to identify these threats, provides young people with the tools to evaluate misinformation and potential deceit, and alerts them to the consequences of sharing misinformation.
 

Download

Ti potrebbero interessare anche:

Verso un G20 meno uno?
Franco Bruni
Vice-Presidente ISPI
Speciale Russia-Ucraina: la guerra sbarca al G20
Crescita economica: illusioni perdute?
Lorenzo Borga
Sky Tg24
Gap digitale 4.0
Paul Grainger
UCL
Storia del G20, un paese alla volta: Unione Europea
Alberto Guidi
Osservatorio Geoeconomia ISPI
,
Carlo Mongini
Osservatorio Europa e Global Governance ISPI
Storia del G20, un paese alla volta: USA
Alberto Rizzi
Osservatorio geoeconomia ISPI

Tags

T20 g20 digital transformation
Versione stampabile
Download PDF
Paul Grainger University College London (UCL)
Emeric Henry Sciences Po
Muhammad Khurram Khan Global Foundation for Cyber Studies and Research

SEGUICI E RICEVI LE NOSTRE NEWS

Iscriviti alla newsletter Scopri ISPI su Telegram

Chi siamo - Lavora con noi - Analisti - Contatti - Ufficio stampa - Privacy

ISPI (Istituto per gli Studi di Politica Internazionale) - Palazzo Clerici (Via Clerici 5 - 20121 Milano) - P.IVA IT02141980157